0 Christina Raakjær Nielsen All Booked All Booked All Booked 5307 Påskekoncert m. Vocamanda https://www.elstedkirke.dk/?event=paaskekoncert-vocamanda&event_date=2019-04-10&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2019-04-10

Påskekoncert m. Vocamanda

2019-04-10 19:30 2019-04-10 21:00 Europe/Copenhagen Påskekoncert m. Vocamanda

. . . PÅSKEKONCERT MED VOCAMANDA FAURÉS REQUIEM OG CANTIQUE DE JEAN RACINE Onsdag d. 10. april kl. 19:30 i Elsted Kirke Vocamanda er et klassisk vokalensemble, som blev dannet i 2016 af dirigent Amanda Vandt Ellekilde. Koret har base i Randers og består af dygtige og rutinerede sangere fra Randers og Djursland. Korets repertoire er klassisk vokalmusik, både verdslig og kirkelig, og spænder fra tidlig musik over romantikken til nyere kompositionsmusik, udført med præcision og ægte indlevelse. Deres faste akkompagnatør er Jørgen Ellekilde. Amanda Vandt Ellekilde er uddannet violinist fra Det Fynske Musikkonservatorium, organist fra Vestervig Kirkemusikskole, og desuden har hun en kandidat i klassisk kor og ensembleledelse fra Det Jyske Musikkonservatorium. Laura Helene Hansen og Mikkel Thomsen er dagens solister – både i Faurés Requiem og med en duet. Mikkel er studerende ved Det Jyske Musikkonservatorium og er en meget talentfuld ung sanger. Jørgen Ellekilde er tidligere organist i Elsted Kirke, og i dag er han domorganist i Budolfi Kirke. Han er uddannet pianist fra Det Fynske Musikkonservatorium og har desuden en kandidat i kirkemusik fra Det Jyske Musikkonservatorium. Koret vil til denne koncert synge Faurés berømte requiem og hans Cantique de Jean Racine. Teksten i Faurés Requiem er fra den katolske dødsmesse og synges på latin. I 1887-1888 komponerede Fauré den første udgave af sit requiem, som på det tidspunkt kun havde 6 satser. I 1890 skrev han en ny version, som inkluderede satsen Libera Me, som han havde komponeret allerede i 1877. De to udgaver er udsat for lille orkester og orgel, og på mange måder er det dem, som passer bedst til værket. I 1900 skrev han efter ønske en udgave for stort orkester. Den blev opført ved Faurés egen begravelse i 1924. Der er gratis entré. Download programmet for koncerten nedenfor:

Elsted Kirke, Elsted Kirkeplads 1, 8520 Lystrup

PÅSKEKONCERT MED VOCAMANDA
FAURÉS REQUIEM OG CANTIQUE DE JEAN RACINE

Onsdag d. 10. april
kl. 19:30 i Elsted Kirke

Der er gratis entré.

Download programmet for koncerten nedenfor:

Download “Vocamanda-program-d.10-4-2019.pdf”

Vocamanda-program-d.10-4-2019.pdf – Downloadet 219 gange – 2,84 MB