0 All Booked All Booked All Booked 6207 Offentligt møde om liturgi https://www.elstedkirke.dk/?event=moede-om-liturgi&event_date=2020-03-01&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2020-03-01

Offentligt møde om liturgi

Register 2020-03-01 12:15 2020-03-01 14:15 Europe/Copenhagen Offentligt møde om liturgi

OFENNTLIG MØDE OM LITURGI Søndag d. 1. marts Ca. kl. 12.30 efter gudstjenesten i Elsted Sognegård Biskopperne har sat et stort udredningsarbejde af gudstjenestens faste form, liturgien, i gang. Nu har de lagt op til en bred folkelig og kirkelig debat om, hvordan gudstjenesten i fremtiden skal forme sig. Derfor opfordrer biskopperne menighedsråd, kirkegængere, præster, provster, frivillige m. fl. til at drøfte, hvad man lokalt rundt i sognene tænker om de tre vigtigste ting vedr. gudstjenesten: 1) Selve gudstjenesten med de forskellige led, som en gudstjeneste indeholder. 2) Dåben 3) Nadveren Om disse tre emner er der udgivet hvert sit hæfte. De kan findes online på www.folkekirken.dk – eller rekvireres hos kordegnen på tlf. 86 22 68 12. Søndag d. 1. marts 2020 indbyder menighedsrådet til et offentligt møde efter gudstjenesten ca. kl. 12.30. Vi får først en let frokost – og derefter vil menighedsrådet i fællesskab med de fremmødte beslutte det videre forløb for samtalen om liturgien. Menighedsrådet håber, at mange vil gribe denne chance for at tale sammen om disse tre vigtige emner.

OFENNTLIG MØDE OM LITURGI

Søndag d. 1. marts
Ca. kl. 12.30 efter gudstjenesten i Elsted Sognegård

1) Selve gudstjenesten med de forskellige led, som en gudstjeneste indeholder.
2) Dåben
3) Nadveren

Om nadver, gudstjeneste og dåb