Koncert med Fangekoret (i Lystrup Kirke)

2018-01-20 14:00 2018-01-20 15:00 Europe/Copenhagen Koncert med Fangekoret (i Lystrup Kirke)

KONCERT MED FANGEKORET Lørdag d. 14. januar kl. 14.00 (OBS: i Lystrup Kirke) Elsted, Elev og Lystrup Menighedsråd er igen gået sammen om et fælles  arrangement.  Denne gang gælder det en koncert i Lystrup kirke med Fangekoret, som beskriver sig selv således: Koret blev startet af korleder Louise Adrian tilbage i 1994 i Vridsløselille Statsfængsel. I de første 10 år af Fangekorets virke var der ingen, der kendte noget til de syngende forbrydere. De var gemt af vejen, men da de udgav en cd i 2004 fik offentligheden øje på dem. Der startede en efterspørgsel efter koret udenfor murene og med tiden fik Direktoratet for Kriminalforsorgen lavet nogle særlige udgangsregler, som i dag muliggør en koncertvirksomhed.  I de sidste 10 år har Fangekoret sunget for fulde huse rundt i hele Danmark, og der er lange ventelister på deres optræden. Koret optræder med sange, som korsangerne selv har skrevet samt information om korets virke og livet bag murene. Teksterne er vedkommende og handler om skyld, tro, fejltrin, tilgivelse, had, håb og anger. Fangekorets leder, Louise Adrian, har fået flere priser for hendes arbejde med koret. Billetter à 100 kr. sælges efter først-til-mølle-princippet, og kan købes via Lystrup Kirkes kirkekontor i åbningstiden, og billetsalget starter torsdag den 11. januar kl. 16.00.

KONCERT MED FANGEKORET

Lørdag d. 14. januar
kl. 14.00 (OBS: i Lystrup Kirke)

Fangekoret