Kirkestafet – Lyden af livet

9400-03-29 19:30 9400-03-29 21:30 Europe/Copenhagen Kirkestafet – Lyden af livet

. KIRKESTAFET – “LYDEN AF LIVET” Torsdag d. 21. juni kl. 19.30-21.30 OBS! Foregår i Elev Sognehus Hvorfor har vi musik? – Menneskets musikalske udvikling Foredrag ved musiker og professor Peter Vuust Med udgangspunkt i en biologisk tankegang fortæller Peter Vuust om menneskets musikalske udvikling, om musikkens sociale betydning og om hvordan musikken finder de menneskelige følelser. Musik er ikke bare musik. Det er også et biologisk fænomen, der udløser reaktioner i hjernens belønningscenter. Samtidig synes musik at have en vigtig plads i menneskehedens udviklingshistorie. Man har f.eks. endnu ikke fundet en menneskelig kultur uden musik, og det ældste kendte musikinstrument er 40.000 år gammelt. Om kirkestafetten: Kirkestafetten er et samarbejde mellem Elsted, Lystrup, Skrødstrup, Elev, Skæring, Hjortshøj og Egå sogne. I sommerens stafet kredser vi under overskriften ”Lyden af Livet” om lyd, sang og fællesskab. Vi skal synge sammen på tværs af generationer og høre nye og gamle sange og salmer. Vi skal tale om lyd som biologisk fænomen og mennesket som et musikalsk væsen, og så skal vi høre en politiker og kulturpersonligheder fortælle om deres tanker om sangskattens fornyelse og bevarelse. Vel mødt til en sommerstafet i fællessangens tegn! Tak til provstiudvalget for Aarhus Nordre Provsti, som har bevilget et beløb til gennemførelse af denne foredragsrække. Download folderen om kirkestafetten her.

KIRKESTAFET – “LYDEN AF LIVET”

Torsdag d. 21. juni
kl. 19.30-21.30

OBS! Foregår i Elev Sognehus

Hvorfor har vi musik?
– Menneskets musikalske udvikling
Foredrag ved musiker og professor Peter Vuust

Om kirkestafetten:

Vel mødt til en sommerstafet i fællessangens tegn!

Download folderen om kirkestafetten her.