Kirkestafet – Lyden af livet

2018-06-14 19:30 2018-06-14 21:30 Europe/Copenhagen Kirkestafet – Lyden af livet

. KIRKESTAFET – “LYDEN AF LIVET” Torsdag d. 14. juni kl. 19.30-21.30 OBS! Foregår i SKØDSTRUP KIRKE Skabelsens karateslag Koncert med Vox Orange Vokalensemblet Vox Orange fremfører flere af Simon Grotrians nyeste salmer fra den roste salmesamling Ravnekost og slagere (2017). Musikken er komponeret af Østen Mikal Ore. Simon Grotrian har skabt nye sprogbilleder med stor gennemslagskraft og Østen Mikal Ore har skabt nye slidstærke og sangbare melodier. Salmerne rummer både sproglige håndkantsslag, blide kærtegn og underfundige billeder. Vox Orange vil lære os flere af salmerne, så vi alle kan synge med på disse bud på en fornyelse af den danske salmetradition. Sognepræst Erik Søndergård præsenterer salmer og melodier Om kirkestafetten: Kirkestafetten er et samarbejde mellem Elsted, Lystrup, Skrødstrup, Elev, Skæring, Hjortshøj og Egå sogne. I sommerens stafet kredser vi under overskriften ”Lyden af Livet” om lyd, sang og fællesskab. Vi skal synge sammen på tværs af generationer og høre nye og gamle sange og salmer. Vi skal tale om lyd som biologisk fænomen og mennesket som et musikalsk væsen, og så skal vi høre en politiker og kulturpersonligheder fortælle om deres tanker om sangskattens fornyelse og bevarelse. Vel mødt til en sommerstafet i fællessangens tegn! Tak til provstiudvalget for Aarhus Nordre Provsti, som har bevilget et beløb til gennemførelse af denne foredragsrække. Download folderen om kirkestafetten her.

KIRKESTAFET – “LYDEN AF LIVET”

Torsdag d. 14. juni
kl. 19.30-21.30

OBS! Foregår i SKØDSTRUP KIRKE

Skabelsens karateslag
Koncert med Vox Orange
Sognepræst Erik Søndergård præsenterer salmer og melodier

Om kirkestafetten:

Vel mødt til en sommerstafet i fællessangens tegn!

Download folderen om kirkestafetten her.