Kirkestafet – Lyden af livet

2024-03-28 19:30 2024-03-28 21:30 Europe/Copenhagen Kirkestafet – Lyden af livet

. KIRKESTAFET – “LYDEN AF LIVET” Torsdag d. 30. august kl. 19.30-21.30 OBS! Foregår i Egå Sognegård Lyden af livet på Aarhus Teater Foredrag ved teaterdirektør Trine Holm Thomsen   Trine Holm Thomsen har været teaterdirektør på Aarhus Teater i 2 1/2 år. I den tid er der kommet mere sang på teatret. Hun har etableret Aarhus Teaters kor, der – under ledelse af Ingeborg Højlund – har afholdt flere offentlige fællessangsarrangementer både på, og udenfor teatret og fællesmøder indledes nu ofte med en fællessang. Interessen for musikken og fællessangen afspejler sig også i programmet, hvor særligt Teaterkoncerten ”Lyden af de skuldre vi står på – sangskatten remixet af Simon Kvamm”, blev en publikumssucces, der skabte meget debat. Hør Trine Holm Thomsen fortælle om bevæggrundene for disse tiltag og give sit bud på, hvorfor teatret både skal kulturformidle klassikere og fælles sangskat og samtidig skal stå for fornyelse? Om kirkestafetten: Kirkestafetten er et samarbejde mellem Elsted, Lystrup, Skrødstrup, Elev, Skæring, Hjortshøj og Egå sogne. I sommerens stafet kredser vi under overskriften ”Lyden af Livet” om lyd, sang og fællesskab. Vi skal synge sammen på tværs af generationer og høre nye og gamle sange og salmer. Vi skal tale om lyd som biologisk fænomen og mennesket som et musikalsk væsen, og så skal vi høre en politiker og kulturpersonligheder fortælle om deres tanker om sangskattens fornyelse og bevarelse. Vel mødt til en sommerstafet i fællessangens tegn! Tak til provstiudvalget for Aarhus Nordre Provsti, som har bevilget et beløb til gennemførelse af denne foredragsrække. Download folderen om kirkestafetten her.

Egå Mosevej 7, 8250 Egå, Danmark

KIRKESTAFET – “LYDEN AF LIVET”

Torsdag d. 30. august
kl. 19.30-21.30

OBS! Foregår i Egå Sognegård

Lyden af livet på Aarhus Teater
Foredrag ved teaterdirektør Trine Holm Thomsen

Om kirkestafetten:

Vel mødt til en sommerstafet i fællessangens tegn!

Download folderen om kirkestafetten her.