Kirkestafet – Lyden af livet

7800-04-19 19:30 7800-04-19 21:30 Europe/Copenhagen Kirkestafet – Lyden af livet

. KIRKESTAFET – “LYDEN AF LIVET” Torsdag d. 16. august kl. 19.30-21.30 OBS! Foregår i Skæring Kirke “Livet, døden og kærligheden – Rockpoesi og litteratur hos Steffen Brandt” Musikforedrag ved præst Jesper Hougaard Larsen   Steffen Brandt fra rockbandet TV2 er kendt for sine lyse, lette og ironiske sange om kvinden, der skal ned på alle fire og rigtige mænd, der ikke gider høre mere vrøvl. Der er dog meget mere at sige om Steffen Brandt, som gennem sine mere end 200 sange siden 70’erne har været inspireret af store danske forfattere som Aakjær, St. St. Blicher, Brorson, Johannes V. Jensen, Per Højholt og Dan Turell. Jesper Hougaard Larsen vil denne aften analysere nogle af Steffen Brandts afgørende sange og komme ind på forholdet mellem rockpoesi og salmer. I efteråret 2016 udkom bogen ”Livet, døden og kærligheden. Rockpoesi og Litteratur hos Steffen Brandt” af Jesper Hougaard Larsen på forlaget Eksistensen. Om kirkestafetten: Kirkestafetten er et samarbejde mellem Elsted, Lystrup, Skrødstrup, Elev, Skæring, Hjortshøj og Egå sogne. I sommerens stafet kredser vi under overskriften ”Lyden af Livet” om lyd, sang og fællesskab. Vi skal synge sammen på tværs af generationer og høre nye og gamle sange og salmer. Vi skal tale om lyd som biologisk fænomen og mennesket som et musikalsk væsen, og så skal vi høre en politiker og kulturpersonligheder fortælle om deres tanker om sangskattens fornyelse og bevarelse. Vel mødt til en sommerstafet i fællessangens tegn! Tak til provstiudvalget for Aarhus Nordre Provsti, som har bevilget et beløb til gennemførelse af denne foredragsrække. Download folderen om kirkestafetten her.

Skæring Kirkevej 1, 8250 Egå, Danmark

KIRKESTAFET – “LYDEN AF LIVET”

Torsdag d. 16. august
kl. 19.30-21.30

OBS! Foregår i Skæring Kirke

“Livet, døden og kærligheden – Rockpoesi og litteratur hos Steffen Brandt”
Musikforedrag ved præst Jesper Hougaard Larsen

Om kirkestafetten:

Vel mødt til en sommerstafet i fællessangens tegn!

Download folderen om kirkestafetten her.