Kirkestafet – Lyden af livet

2024-03-29 19:30 2024-03-29 21:30 Europe/Copenhagen Kirkestafet – Lyden af livet

. KIRKESTAFET – “LYDEN AF LIVET” Torsdag d. 31. maj kl. 19.30 -21.30 Sangforedrag med Jens Rosendal & Rasmus Skov Borring Med en aldersforskel på næsten 50 år har Rosendal og Borring fundet et fundament for deres samarbejde med intentionen om at samle generationer i nye fællessange. De udgav i 2013 CD’en ’Livets mærke’ med et udvalg af sange, som dels repræsenterer Jens Rosendals forfatterskab gennem tiden – og dels en række af hans nye tekster med musik komponeret af Rasmus Skov Borring. Sangforedraget indeholder både kendte sange og nyt materiale. Jens Rosendal (f. 1932) er den nulevende forfatter, der har flest sange repræsenteret i Højskolesangbogen. Han har modtaget et hav af priser for sit arbejde med sange, sprog og poesi. Rasmus Skov Borring (f. 1981) er pianist og komponist og har udgivet flere albums med instrumental piano. Han er vokset op i efterskoleverdenen og er optaget af at formidle den danske sangskat til nye generationer. Om kirkestafetten: Kirkestafetten er et samarbejde mellem Elsted, Lystrup, Skrødstrup, Elev, Skæring, Hjortshøj og Egå sogne. I sommerens stafet kredser vi under overskriften ”Lyden af Livet” om lyd, sang og fællesskab. Vi skal synge sammen på tværs af generationer og høre nye og gamle sange og salmer. Vi skal tale om lyd som biologisk fænomen og mennesket som et musikalsk væsen, og så skal vi høre en politiker og kulturpersonligheder fortælle om deres tanker om sangskattens fornyelse og bevarelse. Vel mødt til en sommerstafet i fællessangens tegn! Tak til provstiudvalget for Aarhus Nordre Provsti, som har bevilget et beløb til gennemførelse af denne foredragsrække. Download folderen om kirkestafetten her.

KIRKESTAFET – “LYDEN AF LIVET”

Torsdag d. 31. maj
kl. 19.30 -21.30

Sangforedrag med Jens Rosendal & Rasmus Skov Borring

Om kirkestafetten:
Vel mødt til en sommerstafet i fællessangens tegn!

Download folderen om kirkestafetten her.