0 All Booked All Booked All Booked 2720 Infomøde: Sognerejse til Berlin https://www.elstedkirke.dk/?event=infomoede-sognerejse-til-berlin&event_date=2017-03-21&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2017-03-21

Infomøde: Sognerejse til Berlin

2017-03-21 19:00 2017-03-21 19:00 Europe/Copenhagen Infomøde: Sognerejse til Berlin

. . . INFOMØDE – FÆLLES SOGNEREJSE TIL BERLIN Tirsdag d. 21. marts kl. 19:00 – 21:00 Som et resultat af de fælles aktivitetsudvalgsmøder på tværs af Lystrup, Elev og Elsted sogne har vi i samarbejde valgt at arrangere en sognerejse til Berlin – og i anledning af reformationsjubilæumet med en afstikker til Wittenberg og Wartburg, for på den måde også at kunne træde i Martin Luthers fodspor. Berlin er bestemt en rejse værd. Byen er historisk, kirkeligt, kulturelt og kulinarisk et rent overflødighedshorn. Berlin byder på den historie, som ligger helt tæt på. Det gælder nazitiden, Muren, Østblokken, hvor der er mulighed for at komme helt tæt på de begivenheder, som ligger i den umiddelbare erindring. Der er det pompøse kejsetidens Berlin, det preussiske Berlin, også med fangarme til det danske og sønderjyske. Der er det moderne Berlin, der har rejst fra ruinerne af 2. verdenskrig og støvet efter muren. Der vil desuden blive mulighed for en dagsudflugt til Wittenberg, der var udgangspunktet for Martin Luthers oprør og den tyske reformation i 1500-tallet, frigørelsen fra det katolske overherredømme. I 2017 er det 500 år siden, at Luther hamrede sine 95 teser op på kirkedøren på Slotskirken i Wittenberg. Rejsen vil være med bus for på den måde at give fællesskabet prioritet, foruden den fleksibilitet, det giver på stedet. Tidspunkt for rejsen er onsdag d. 6.- søndag d. 10. september 2017. Der indbydes til introduktionsmøde om rejsen tirsdag d. 21. marts, kl. 19.00 i Lystrup kirke. Her har vi indbudt rejseleder Uffe Vestergaard, fhv. sognepræst i Vester Vedsted og Mandø til at fortælle om rejsen, udkast til program, muligheder, priser mv. Alle skal være hjertelig velkomne til at høre meget mere om den fælles sognerejse til Berlin, Wittenberg, Wartburg mv.  Programmet kan ses på forsiden af hjemmesiden.

Lystrup Centervej 80, 8520 Lystrup, Danmark

INFOMØDE – FÆLLES SOGNEREJSE TIL BERLIN

Tirsdag d. 21. marts
kl. 19:00 – 21:00

Programmet kan ses på forsiden af hjemmesiden.