0 All Booked All Booked All Booked 4600 Højskoleforeningen: Udflugt til Gammel Estrup https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-udflugt-til-gammel-estrup&event_date=2024-03-28&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2024-03-28

Højskoleforeningen: Udflugt til Gammel Estrup

2024-03-28 15:00 2024-03-28 17:00 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Udflugt til Gammel Estrup

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN Udflugt til Gammel Estrup, Danmarks Herregårdsmuseum, ved museumsdirektør Britta Andersen og museumsinspektør Marie Andersen. Tirsdag d. 14. maj kl. 15:00 – 17:00 På Gammel Estrup arbejder man både med bevaring og udvikling af selve herregården. Endvidere har museet til opgave at arbejde med forskning og formidling af de danske herregårdes samlede kulturhistorie gennem mere end 400 år. Det sker med basis i udviklingen af faste udstillinger og fortællinger og beretninger om livet blandt såvel herskab som tjenestefolk fra renæssancen og op til moderne tid. Med Britta Andersen og Marie Andersen som to centrale personer bag museets nyere udviklingshistorie, vil rundvisningen også fortælle om de mange overvejelser og undersøgelser, der ligger bag moderne museumsformidling. Begrænset deltagerantal og der vil være entre for deltagere, der ikke har årskort til Herregårdsmuseet. Nærmere følger, herunder om arrangementer vedr. samkørsel. Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem. Man kan melde sig ind ved henvendelse til Kirsten Helborg Drews, tlf. 23 65 84 12, e-mail: kirsten.drews@c.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN

Tirsdag d. 14. maj