0 All Booked All Booked All Booked 3049 Højskoleforeningen: Niels W. Gade https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-niels-w-gade&event_date=2200-04-26&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2200-04-26

Højskoleforeningen: Niels W. Gade

2200-04-26 19:30 2200-04-26 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Niels W. Gade

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN NIELS W. GADE BERØMT, GLEMT OG GENOPDAGET ved cand. mag. Peer Kjær Andersen Tirsdag d. 5. december kl. 19:30 – 21:30 Niels W. Gade var den første danske komponist, der blev internationalt berømt. Han var venner med nogle af sam- tidens største komponister, og hans musik blev spillet overalt i Europa. Han skabte nogle af de mest elskede værker i dansk romantik, men gik alligevel i glemmebogen kort efter sin død. Først de sidste 15-20 år er der kommet fornyet interesse for hans musik. Aftenens foredrag vil koncentrere sig om nogle væsentlige vendepunkter i Gades liv og produktion, illustreret med eksempler på hans værker. Efter foredraget Højskoleforeningens traditionsrige julerier.    Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem, og man kan melde sig ind ved henvendelse til kassereren Peter Trier, tlf: 86 22 71 47, mail ptrier@post3.tele.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN
NIELS W. GADE BERØMT, GLEMT OG GENOPDAGET
ved cand. mag. Peer Kjær Andersen

Tirsdag d. 5. december
kl. 19:30 – 21:30

Efter foredraget Højskoleforeningens traditionsrige julerier.

peer_240