0 All Booked All Booked All Booked 2007 Højskoleforeningen: Moderne kirkebyggeri? https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-moderne-kirkebyggeri&event_date=2024-04-18&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2024-04-18

Højskoleforeningen: Moderne kirkebyggeri?

2024-04-18 19:30 2024-04-18 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Moderne kirkebyggeri?

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN MODERNE KIRKEBYGGERI? HVAD KAN ARKITEKTUR OG INDRETNING SIGE OM KIRKEN OG TIDEN? ved lektor Benny Grey Schuster, Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter (Præstehøjskolen). Tirsdag d. 7. marts kl. 19:30 – 21:30 ”Det ligner slet ikke en kirke” – tænker mange  ved mødet med vore nye kirker. For vi opfatter ofte den middelalderlige landsbykirke som den ”rigtige” form på en kirkebygning. Sådan ser næsten ingen af de ca. 200 kirker ud, der er bygget i Danmark siden 2. Verdenskrig. Benny Schuster giver et bud på, hvorfor kirkerne i dag ser anderledes ud. Hvad sker der, når vi moderniserer gamle kirker? Hvad gør kirkernes rum og inventarets placering ved os? Kan rum og materialer ud over følelser også skabe holdninger og meninger? Foredraget rejser spørgsmålet:  Gives der en særlig luthersk måde at bygge og indrette kirker på? Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem, og man kan melde sig ind ved henvendelse til kassereren Peter Trier, tlf: 86 22 71 47, mail ptrier@post3.tele.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN

Tirsdag d. 7. marts