0 All Booked All Booked All Booked 3052 Højskoleforeningen: Dæmoni https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-jakob-knudsen-3&event_date=4200-04-19&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 4200-04-19

Højskoleforeningen: Dæmoni

4200-04-19 19:30 4200-04-19 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Dæmoni

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN OM DÆMONI OG DJÆVLESAMTALER. DJÆVEL OG DÆMONI HOS DOSTOJEVSKIJ OG THOMAS MANN ved cand.mag. Rasmus Vangshardt Tirsdag d. 20. marts kl. 19:30 – 21:30 En aften om djævel og dæmoni i to store, europæiske romaner. Både Dostojevskijs ”Brødrene Karmazov” og Thomas Manns ”Doktor Faustus” indeholder djævlesamtaler – den konkrete onde selv i samtale med hovedpersonerne. Som regel er djævelen ligefrem en ældre tweed-klædt og næsvis gentleman. Rasmus Vangshardt er cand.mag. i litteraturhistorie og anmelder ved Kristeligt Dagblad. I samarbejde med litteraturkredsen.  Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem, og man kan melde sig ind ved henvendelse til kassereren Peter Trier, tlf: 86 22 71 47, mail ptrier@post3.tele.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN
OM DÆMONI OG DJÆVLESAMTALER. DJÆVEL OG DÆMONI HOS DOSTOJEVSKIJ OG THOMAS MANN