0 All Booked All Booked All Booked 2003 Højskoleforeningen: I fiskens tegn https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-i-fiskens-tegn&event_date=2024-04-19&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2024-04-19

Højskoleforeningen: I fiskens tegn

2024-04-19 19:30 2024-04-19 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: I fiskens tegn

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN I FISKENS TEGN – ET STILLEBENMOTIVS FORVANDLING FRA ANTIK TIL MODERNISME ved professor emer. Lise Bek Torsdag d. 1. december kl. 19:30 – 21:30 Et par muslinger og en halvskrællet citron på et bord samt et dybgrønt rømerglas; laks skivet op på et fad med kniv; et helt fiskemarked – sådan noget har alle dage været mad for stillebenmalernes pensel. Men er det kun glæden ved at servere fisk og andre spiselige sager som skueret for betragteren, der har gjort måltidet til et så yndet motiv i alle tidsaldre? Eller stikker der noget under, når kunstnerne igen og igen har fremstillet den slags tilsyneladende uskyldige og dagligdags ting? Gennem foredraget vil vi prøve at finde en nøgle til aflæsning af den mangfoldighed af symbolske og andre betydninger, positive som negative, der kan rummes i de ofte små og uanseelige billeder. Efter foredraget julerier. Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem, og man kan melde sig ind ved henvendelse til kassereren Peter Trier, tlf: 86 22 71 47, mail ptrier@post3.tele.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN
I FISKENS TEGN – ET STILLEBENMOTIVS FORVANDLING FRA ANTIK TIL MODERNISME