0 All Booked All Booked All Booked 4187 Højskoleforeningen: Om Grønland https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-groenland-1109&event_date=2018-09-11&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2018-09-11

Højskoleforeningen: Om Grønland

2018-09-11 19:30 2018-09-11 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Om Grønland

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN “Grønland – hvorfra – hvordan?” ved lærer Mogens Helborg Rasmussen Tirsdag d. 11. september kl. 19:30 – 21:30 Mogens Helborg Rasmussen har været lærer på kostskolen i Qaanaaq i Nordgrønland i perioden 1965-71. Det vil han fortælle om og med udgangspunkt heri – fordi det var en anden tid – sætte såvel historiske som aktuelle spørgsmål i perspektiv. Siden grundlovsændringen i 1953, hvor Grønland blev et amt, over hjemmestyre og selvstyre og nu debat om selvstændighed har det grønlandske samfund gennemgået en voldsom udvikling kulturelt og politisk. Det fremgik aktuelt af temaerne i medierne op til valget i april tidligere i år til det grønlandske parlament, Inatsisartut. Er selvstændighed her og nu svaret på de udfordringer det grønlandske samfund står over for? Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem. Man kan melde sig ind ved henvendelse til Kirsten Helborg Drews, tlf. 23 65 84 12, e-mail: kirsten.drews@c.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN
“Grønland – hvorfra – hvordan?” ved lærer Mogens Helborg Rasmussen