Højskoleforeningen – foredrag v/ filosof og forfatter Jacob Birkler

2024-04-16 19:30 2024-04-16 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen – foredrag v/ filosof og forfatter Jacob Birkler

HØJSKOLEFORENINGEN Tirsdag den 16. april 2024 kl. 19.30 i Elsted Sognegård Menneskesyn til eftersyn v/ filosof og forfatter Jacob Birkler. Blandt de største udfordringer i det danske samfund i dag finder vi et menneskesyn i forandring. Den største udfordring er dermed ikke økonomisk, men etisk. Flere penge kan gøre meget, men etik angår vores optik og dermed blik for mennesket. Hvor den samaritanske pligt førhen stod stærkt, er det nytte, som er blevet dagens målestok for de fleste beslutninger og valg. Den primære hjælp vi tilbyder hinanden er førstehjælp som erstatning for næstehjælp. Men hvordan ser der ud i linsesliberiet, hvor synet på mennesket udvikles? Jacob Birkler er filosof, forfatter, debattør og underviser bl.a. på universitetsuddannelser inden for medicinsk og sundhedsfaglig etik. Han er medlem af Etisk Råd og var dets formand fra 2011-2016.

Elsted Kirkeplads 1, 8520 Lystrup

HØJSKOLEFORENINGEN
Tirsdag den 16. april 2024 kl. 19.30 i Elsted Sognegård

Menneskesyn til eftersyn
v/ filosof og forfatter Jacob Birkler.

Jacob Birkler er filosof, forfatter, debattør og underviser bl.a. på
universitetsuddannelser inden for medicinsk og sundhedsfaglig etik.
Han er medlem af Etisk Råd og var dets formand fra 2011-2016.