0 All Booked All Booked All Booked 4598 Højskoleforeningen: Foredrag v. Ulla Vester Therkildsen https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-foredrag-ulla-vester-therkildsen&event_date=2024-03-28&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2024-03-28

Højskoleforeningen: Foredrag v. Ulla Vester Therkildsen

2024-03-28 19:30 2024-03-28 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Foredrag v. Ulla Vester Therkildsen

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN “Poul Martin Møller og Christian Winther – to digtere fra Danmarks Guldalder og to sammenbragte børn i Købelev præstegård” v/ fhv. sognepræst i Købelev og Vindeby sogne, Ulla Vester Therkildsen Tirsdag d. 9. april kl. 19:30 – 21:30 En kulturhistorisk og lokalhistorisk rejse til Købelev præstegård på Vestlolland for at møde to digtere og den egn, de fik fælles, da den enes mor og den andens far giftede sig med hinanden. En kilde tæt på begivenhederne fortæller detaljeret herom. Især ungdomsårene delte P. M. Møller og Chr. Winther med hinanden. De var begge farverige personer, i al deres forskellighed satte de aftryk på egnen og fik selv inspiration med herfra, noget der jævnligt dukker op i forfatterskaberne. Aftenens foredrag handler om digterne, deres liv, deres familie og deres forfatterskab. Nogle af deres sange synges undervejs. Om P. M. Møller kan det siges, at han aldrig har været moderne og heller aldrig er blevet gammeldags, om Chr. Winther derimod, at han har været meget moderne, men nu er blevet gammeldags. Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem. Man kan melde sig ind ved henvendelse til Kirsten Helborg Drews, tlf. 23 65 84 12, e-mail: kirsten.drews@c.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN

Tirsdag d. 9. april