0 All Booked All Booked All Booked 7505 Højskoleforeningen: Foredrag om PH https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-foredrag-om-ph&event_date=2020-09-08&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2020-09-08

Højskoleforeningen: Foredrag om PH

2020-09-08 19:30 2020-09-08 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Foredrag om PH

. . HØJSKOLEFORENINGEN “PH-arkitekten, samfundsrevseren, designeren, digteren og dragebyggeren” v. fhv. bibliotekschef Carsten Winther Tirsdag d. 8. september 2020 kl. 19.30 – 21.30 Poul Henningsen satte sine initialer PH på dansk design og debat og fornyede den danske revy. Han var kulturens forkæmper mod fascismen, elsket og hadet som ingen anden i sin samtid. Han var beundret for sine tidløse lamper, elsket for sine viser, som Liva Weel udødeliggjorde, hadet for sine holdninger til fri opdragelse, frit seksualliv og til retsopgøret efter besættelsen. I foredraget præsenteres hans liv, meninger, viser, lamper, digte og drager i ord, musik, film og lyd – og der bliver også lejlighed til fællessang af hans revy-evergreens. Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster kr. 100,00. pr. år at være medlem. Man kan melde sig ind ved henvendelse til Kirsten Helborg Drews, tlf. 23 65 84 12, e-mail: kirsten.drews@c.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN

Tirsdag d. 8. september 2020