All Booked All Booked All Booked 743 Højskoleforeningen https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-10-11-15&event_date=2015-11-10&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2015-11-10

Højskoleforeningen

2015-11-10 19:30 2015-11-10 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen

. . . HØJSKOLEFORENINGEN – “MENNESKET” ved antropologen, Ole Høiris, Aarhus Universitet. Tirsdag d. 10. november kl. 19:30 – 21:30 I alle samfund har menneskene fortalt om menneskets oprindelse og i de fleste også menneskets endeligt. Det giver en mening med tilværelsen og kaldes religion. I Vesten har vi først brugt kristendommen til dette, senere videnskaben. Foredraget vil vise, hvordan det overhovedet blev et problem for de kristne, der jo havde svaret – Adam og Eva. Og derefter vil det gå igennem videnskabens mange bud på en sådan fortælling. Videnskaben kan sige enormt meget om en tand eller et kranie, men når det kommer til historien, det der skal give mening, så er deres historier lige så myteagtige som ”andre” religioners. Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem, og man kan melde sig ind ved henvendelse til kassereren Peter Trier, tlf: 86 22 71 47, mail ptrier@post3.tele.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN – “MENNESKET”
ved antropologen, Ole Høiris, Aarhus Universitet.

Tirsdag d. 10. november
kl. 19:30 – 21:30