Allehelgensgudstjeneste – IVN

2018-11-04 16:00 2018-11-04 17:00 Europe/Copenhagen Allehelgensgudstjeneste – IVN

. . . GUDSTJENESTE I ELSTED KIRKE Søndag d. 4. november Allehelgen kl. 16:00 ved Iben Vinther Nordestgaard Det er en gammel tradition, at vi i kirken på den første søndag i november fejrer Allehelgen. Denne søndag er en mindedag for de kære, vi har mistet og nu ikke er hos os mere. Navnene på dem, vi mistede siden sidst Allehelgen, læses op. I den forbindelse ligger der denne dag en bog fremme i våbenhuset. Her kan man skrive navnene på pårørende, man har mistet, men som ikke bor i sognet. De navne vil så blive nævnt samme med de øvrige navne ved gudstjenesten. Til Allehelgen medvirker oboist Jette Kristensen, vores egen kirkesanger Atitaya og organist Jørgen Ellekilde. Jette Kristensen har side 1998 været ansat som solooboist i Randers Kammerorkester. Sideløbende er hun tilknyttet Aarhus Bach Selskab, diverse kammermusikensembler og har desuden i mange år undervist på Aarhus Musikskole og på Musikkonservatoriet. Hun bruges også som assistent i landsdelsorkestre. Liturg og prædikant er sognepræst Iben Vinther Nordestgaard. Ønsker man ikke at få navnet på afdøde nævnt ved gudstjenesten, kan man henvende sig til kordegnen på tlf. 86 22 68 12 eller via e-mail: elsted.sogn@km.dk   Gudstjenestens salmer – tryk på den enkelte salme for at lytte til melodien: 729 – Nu falmer skoven trindt om land 785 – Tunge mørke natteskyer 217 – Min Jesus, lad mit hjerte få 877 – Du som er i det høje 571 – Den store hvide flok vi se   Du kan også downloade programmet for Allehelgensgudstjenesten nedenfor:

GUDSTJENESTE I ELSTED KIRKE

Søndag d. 4. november

Allehelgen
kl. 16:00 ved Iben Vinther Nordestgaard

Navnene på dem, vi mistede siden sidst Allehelgen, læses op.

Liturg og prædikant er sognepræst Iben Vinther Nordestgaard.

Pressebillede Jette Kristensen

Gudstjenestens salmer – tryk på den enkelte salme for at lytte til melodien:

729 – Nu falmer skoven trindt om land
785 – Tunge mørke natteskyer
217 – Min Jesus, lad mit hjerte få
877 – Du som er i det høje
571 – Den store hvide flok vi se

Du kan også downloade programmet for Allehelgensgudstjenesten nedenfor:

Download “Allehelgen-program_2018.pdf”

Allehelgen-program_2018.pdf – Downloadet 314 gange – 332,13 KB