0 All Booked All Booked All Booked 9341 Foredrag v. Lokalhistorisk Forening https://www.elstedkirke.dk/?event=foredrag-v-lokalhistorisk-forening-2&event_date=2024-04-20&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2024-04-20

Foredrag v. Lokalhistorisk Forening

2024-04-20 19:30 2024-04-20 21:00 Europe/Copenhagen Foredrag v. Lokalhistorisk Forening

. FOREDRAG – LOKALHISTORISK FORENING Onsdag d. 10. maj kl. 19.30 Elsted Sognegård Foredrag ved Marianne Vasard Nielsen og Peer Kjær Andersen: “Livet i en jernaldergård med udgravningerne i Elev som inspiration” De arkæologiske udgravninger ved Elev, hvor den nye skole skal bygges, har afsløret at der har ligget en landsby i jernalderen. Da vi mandag den 11. oktober 2021 var på besøg i udgravningen fortalte udgravningsleder arkæolog Laurits Brobjerg om Moesgaard Museums udgravninger. Han havde sat stadier i stolpehullerne på et jernalderhus, og det gav anledning til megen snak om husets størrelse og brug. Da vores familie har været arkæologisk forsøgsfamilie på Lejre, heraf 3 x 14 dage i netop jernalderen fra 1991 til 1998, har vi fundet det relevant at fortælle om vores erfaringer fra den tid og prøve at sætte udgravningerne i Elev i perspektiv. Alle er velkomne. Foredraget er gratis for medlemmer af Lystrup-Elsted-Elev Lokalhistoriske Forening, og koster som  kr. 25,00 for ikke-medlemmer.

FOREDRAG – LOKALHISTORISK FORENING

Onsdag d. 10. maj kl. 19.30