All Booked All Booked All Booked 1213 Foredrag: Grækenland https://www.elstedkirke.dk/?event=foredrag-graekenland-4&event_date=2016-02-24&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2016-02-24

Foredrag: Grækenland

2016-02-24 19:00 2016-02-24 21:00 Europe/Copenhagen Foredrag: Grækenland

. . . FOREDRAGSRÆKKE I ELSTED OG LYSTRUP-ELEV KIRKER Onsdag d. 24. februar kl. 19:00 Elev kirke Den græsk-ortodokse kirkebygning og ikondyrkelsen. Ved Lektor mag. Art. Hans Jørgen Frederiksen, Kunsthistorie, Aarhus Universitet.   Under temaet: “Hellas, Byzans, Grækenland – Fra tankens til troens lys og fra det athenske til det moderne demokrati” afholdes i de tidlige forårsmåneder 7 foredrag i kirkerne i 8520 arrangeret af Lise Bek og Johan Vatke. For dem, der kunne have tid og lyst til i tilslutning til foredragsrækken at stifte nærmere bekendtskab med den græske kultur og dagligdag, de antikke ruiner, byzantinske kirker og det moderne Athen ved selvsyn samt opleve den ortodokse påskefejring søndag d. 1. maj i en landsby på Peloponnes, vil der blive mulighed for at tage med på en åben sognerejse til landet i dagene d. 26. april – 5. maj med Unitas som praktisk arrangør.

Høvej 2, 8520 Lystrup, Danmark

FOREDRAGSRÆKKE I ELSTED OG LYSTRUP-ELEV KIRKER