Samtalesalon – et nyt initiativ i Elsted Sogn

Hvad er en samtalesalon?

En samtalesalon er et samlingspunkt for folk, der gerne vil snakke med hinanden på en ny måde. Mest af alt minder det om at tilbringe en hyggelig aften på en café. Forskellen er bare, at til samtalesaloner kan man sagtens møde op alene, for salonværten sørger for, at du kommer i snak med de andre spændende gæster uden at skulle bruge tid på at spørge “Nå, hvad laver du så”.

Hvem kan deltage?

Alle kvinder og mænd 40 +, eftersom ens børn måske er ved at være store og man får et andet fokus i livet.

Hvad er emnet?

Emnerne er af eksistentiel karakter, såsom frihed, identitet, ansvar og andre emner, som alle kan identificere sig med. Det er salonværten der, som udgangspunkt, har ansvaret for at finde emner, men deltagerne er meget velkommen til at komme med bidrag til gruppediskussionerne.

Hvor og hvornår afholdes samtalesalonen?

Samtalesalonerne afholdes i Elsted Sognegård kl. 20.00 – 21.30 på følgende datoer i 2020
Torsdag d. 16. januar 2020 (første gang)
Torsdag d. 5. marts 2020
Torsdag d. 28. maj 2020
Torsdag d. 20. august 2020
Torsdag d. 22. oktober 2020 AFLYST!
Onsdag d. 2. december 2020 AFLYST!

Der vil blive serveret vin og snacks.

Hvem er salonvært?

Caroline Dalgaard på 53 år. Caroline arbejder som udviklingsansvarlig sygeplejerske på Aarhus Universitetshospital og er bosiddende i Elsted med sin mand og sin dreng på 10 år. Caroline har taget en master i ”Etik og værdier i organisationer”, som berigede hendes liv med interessante og livlige diskussioner med en mangfoldighed af mennesker.

Tilmelding og forberedelse?

Hvis du er interesseret i at deltage, bedes du skrive til Caroline på følgende mail: cedalgaard@mail.dk senest en uge før samtalesalonen, og du vil herefter få tilsendt det oplæg/tiltag, der vil blive talt om i samtalesalonen.

Opbakning?

Samtalesalonerne er bakket op af sognepræst Iben Nordestgaard og menighedsrådet i Elsted Sogn.

Prøveperiode?

Samtalesalonerne evalueres kontinuerligt og det er aftalt med menighedsrådet, at initiativet afprøves i et år.