Sommerstafet – Kanter & sprækker

2024-03-28 19:00 2024-03-28 21:30 Europe/Copenhagen Sommerstafet – Kanter & sprækker

. SOMMERSTAFET  – “KANTER & SPRÆKKER” Torsdag d. 20. juni kl. 19.00 -21.30 OBS! Foredraget foregår i Hjortshøj Kirke Hjortshøj synger. Sangaften med forskellige vokalensembler Der er ikke meget, der styrker fællesskabet som sang. Vi synger ikke, som vi har gjort, men et af de steder, hvor sangen lever, er i Folkekirken. I Hjortshøj er vi optaget af sang og musik, både i kirken og i byen. Menighedsrådet har gennem adskillige år haft netop sang og musik som indsatsområde, og byen er rig på kor, sangere, musikere, komponister og mindst én salmedigter. Kirken og sognepræsten står desuden bag salmenetværket ’Syng Nyt’ og en lang række salmearrangementer. På denne aften vil vi invitere jer indenfor i vores syngende kirke, hvor I kan møde korsang, solosang, fællessang, musik og et par digte. Alt sammen om kanten mellem lys og mørke, om midsommer, om fællesskab og om menneskelivet. Blandt de medvirkende er Hjortshøj Kirkes Vokalensemble, Vocal Line light, sopranen Katrine Broch Møller, organisten Søren Kinch Hansen, Clemens Knejterne, to at kirkens børne- og ungdomskor, samt lokale komponister, pianister og andre godtfolk. Vi indleder aftenen med at have grillen tændt i gården mellem kirken, sognegården og Den Gamle Skole fra kl. 18. Køb en pølse, en øl eller en vand og nyd allerede kl. 19.00 det første musikalske indslag. Om sommerstafetten: Så er syv kirker i Aarhus Nord igen gået sammen om en herlig sommerstafet. Denne gang kommer det til at handle om at leve på kanten, som sårbar, som politiker, som lovbryder, som forretningsmand og som kunstner. Der blive fortællinger om mennesker, som livet er gået skævt for. Men der bliver også masser af sprækker, som lyset kan trænge igennem. Sådan omfavnes vi af det håb, der kommer til os gennem identitetsskabende fortællinger, gennem sang og musik, gennem kunst og kreativitet, gennem skønhed og tro. For livet er da værd at leve på trods af det som smerter … Det er gratis at deltage i stafetten ”Kanter & Sprækker”.Tilmelding er ikke nødvendig, og man er naturligvis ikke forpligtet på at deltage i samtlige aftner. Sommerstafetten er et samarbejde mellem Elsted, Lystrup, Skødstrup, Elev, Skæring, Hjortshøj og Egå sogne. Download folderen om sommerstafetten her, og læs om alle arrangementerne i sommerstafetten:

Gammel Kirkevej 1, 8530 Hjortshøj

SOMMERSTAFET  – “KANTER & SPRÆKKER”

Torsdag d. 20. juni
kl. 19.00 -21.30
OBS! Foredraget foregår i Hjortshøj Kirke

Hjortshøj synger.
Sangaften med forskellige vokalensembler

Der er ikke meget, der styrker fællesskabet som sang. Vi synger ikke, som vi har gjort, men et af de steder, hvor sangen Hjorshøj - sommerstafetlever, er i Folkekirken. I Hjortshøj er vi optaget af sang og musik, både i kirken og i byen. Menighedsrådet har gennem adskillige år haft netop sang og musik som indsatsområde, og byen er rig på kor, sangere, musikere, komponister og mindst én salmedigter. Kirken og sognepræsten står desuden bag salmenetværket ’Syng Nyt’ og en lang række salmearrangementer.

Om sommerstafetten: