Sommerstafet – Kanter & sprækker

2019-06-06 19:30 2019-06-06 21:30 Europe/Copenhagen Sommerstafet – Kanter & sprækker

. SOMMERSTAFET  – “KANTER & SPRÆKKER” Torsdag d. 6. juni kl. 19.30 -21.30 OBS! Foredraget foregår i Elev Sognehus ”Tragilykkelige ommere” Foredrag ved idéhistoriker og forfatter Lars Morell. ”Tragilykkelige ommere” er mennesker, der bevæger sig på en knivskarp kant (æg) ifølge kunstneren Conny Maxwell Nørgaard. De kan falde ned fra kanten, og det kan gå grueligt galt, men sker det, må man rejse sig – komme op på hesten igen og se fremad. Der kan opstå noget lykkeligt ud af det tragiske. Foredraget handler om Kanter og Sprækker i sindet, som det forekommer i og omkring os mennesker — set gennem kunsten. Sommerstafetten skydes i gang i Elev Sognehus, som har fået afbud fra leder af Museum Ovartaci, Mia Lejsted Madsen. Men fortvivl ikke, for i stedet kommer idéhistoriker og forfatter Lars Morell og fortæller om sprækker og kanter i sindet — set gennem kunsten, med udgangspunkt i Museum Ovartaci. Om sommerstafetten: Så er syv kirker i Aarhus Nord igen gået sammen om en herlig sommerstafet. Denne gang kommer det til at handle om at leve på kanten, som sårbar, som politiker, som lovbryder, som forretningsmand og som kunstner. Der blive fortællinger om mennesker, som livet er gået skævt for. Men der bliver også masser af sprækker, som lyset kan trænge igennem. Sådan omfavnes vi af det håb, der kommer til os gennem identitetsskabende fortællinger, gennem sang og musik, gennem kunst og kreativitet, gennem skønhed og tro. For livet er da værd at leve på trods af det som smerter … Det er gratis at deltage i stafetten ”Kanter & Sprækker”.Tilmelding er ikke nødvendig, og man er naturligvis ikke forpligtet på at deltage i samtlige aftner. Sommerstafetten er et samarbejde mellem Elsted, Lystrup, Skødstrup, Elev, Skæring, Hjortshøj og Egå sogne. Download folderen om sommerstafetten her, og læs om alle arrangementerne i sommerstafetten:

Elev Sognehus, Høvej 2, Elev, 8520 Lystrup

SOMMERSTAFET  – “KANTER & SPRÆKKER”

Torsdag d. 6. juni
kl. 19.30 -21.30
OBS! Foredraget foregår i Elev Sognehus

”Tragilykkelige ommere”
Foredrag ved idéhistoriker og forfatter Lars Morell.
”Tragilykkelige ommere” er mennesker, der bevæger sig på en knivskarp kant (æg) ifølge kunstneren Conny Maxwell Conny Nørgaard pige og rød cykelNørgaard. De kan falde ned fra kanten, og det kan gå grueligt galt, men sker det, må man rejse sig – komme op på hesten igen og se fremad. Der kan opstå noget lykkeligt ud af det tragiske.

Om sommerstafetten: