Koncert – Mads Granum-Kvintetten

2018-11-11 15:00 2018-11-11 16:00 Europe/Copenhagen Koncert – Mads Granum-Kvintetten

. . . KONCERT M. MADS GRANUM-KVINTETTEN Søndag d. 11. november kl. 15:00 Lystrup Kirke (OBS!!) Fællesarrangement for Lystrup, Elev og Elsted Sogne med jazzpianist Mads Granum som har  komponeret ti nye jazzsalmer til sit fjerde album ”Med favnen fuld af kærlighed”, som blev lanceret på Youtube i efteråret 2017. Her opnåede salmerne på få måneder mere end 100.000 visninger. Nu kan jazzsalmerne opleves live ved koncerten i Lystrup Kirke søndag d. 11. november kl. 15.00. Mads Granum har med sine fortolkninger af salmer opnået en opsigtsvækkende niche-succes som jazzmusiker, og han har de seneste 14 år turneret flittigt over hele landet. Evnerne inden for rytmisk musik og jazz har sammen med hans særegne salmeforståelse ført ham til en position som en af landets betydeligste inden for sin genre. Det er blevet til flere hundrede velbesøgte koncerter i danske og udenlandske kirker. Foruden jazzklaver spiller Mads Granum også rytmisk kirkeorgel. Han optræder desuden som kapelmester og keyboardspiller i mange forskellige musikalske sammenhænge. Albummets nykomponerede jazzsalmer er med tekster af nogle af Danmarks bedste salmedigtere i nyere tid: Johannes Møllehave, Lisbeth Smedegaard Andersen, Holger Lissner, Hans Anker Jørgensen, Iben Krogsdal, Christiane Gammeltoft-Hansen, Johannes Jørgensen og Simon Grotrian. Udover Mads Granum medvirker Regitze Glenthøj, sang, Mads Hansen, saxofon, Thomas Ovesen, kontrabas samt Ricco Victor, trommer og percussion. Ved at trykke på nedenstående link, kan du få en forsmag på, hvad du kan opleve denne eftermiddag: “Med favnen fuld af kærlighed” – Jazzsalme med Mads Granum Kvintet Billetter á 100 kr. kan købes på Lystrup kirkes kordegnekontor fra mandag d. 22. oktober. Kontorets åbningstider er: Mandag-torsdag kl.9.30-13.00, onsdag tillige kl. 16.00-18.00. Fredag kl. 11.00-13.00. Tlf. 86 22 79 76.

Lystrup Centervej 80, 8520 Lystrup, Denmark

KONCERT M. MADS GRANUM-KVINTETTEN

Søndag d. 11. november
kl. 15:00
Lystrup Kirke (OBS!!)

“Med favnen fuld af kærlighed” – Jazzsalme med Mads Granum Kvintet

Kontorets åbningstider er:
Mandag-torsdag kl.9.30-13.00, onsdag
tillige kl. 16.00-18.00. Fredag kl. 11.00-13.00.
Tlf. 86 22 79 76.