0 All Booked All Booked All Booked 5732 Litteraturkreds: Verdens lys https://www.elstedkirke.dk/?event=litteraturkreds-2811&event_date=2019-11-28&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2019-11-28

Litteraturkreds: Verdens lys

2019-11-28 19:30 2019-11-28 21:30 Europe/Copenhagen Litteraturkreds: Verdens lys

LITTERATURKREDS ”Verdens lys” af Halldór Laxness Torsdag d. 28. november kl. 19.30 Denne aften mødes vi om Halldor Laxness’ bog ”Verdens Lys”. Den er svær at få fat i, men jagten er det værd. En journalist blev engang spurgt: ”Hvilken bog ville du ønske, at alle ville læse?” Og han svarede: ”Verdens Lys af Halldor Laxness. Jeg læste den selv, da jeg var ganske ung, og jeg kan huske den umiddelbare erkendelse af, at nu – lige nu sidder jeg her og læser i verdens bedste bog. Jeg husker, at erkendelsen indfandt sig i præcis den formulering. Sådanne ungdommelige åbenbaringer skal man ikke senere lade hånt om eller forholde sig bedrevidende til, synes jeg. Derfor forbliver den for mig verdens bedste bog også selv om jeg senere har læst nogle, der var bedre. Man bliver glad af at læse Laxness. Der er højt til loftet. Og så er der en humor, der er radikal og uden omsvøb.”

LITTERATURKREDS

”Verdens lys” af Halldór Laxness