0 All Booked All Booked All Booked 6435 AFLYST – Koncert: Schuberts Winterreise https://www.elstedkirke.dk/?event=koncert-schuberts-winterreise&event_date=2020-03-15&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2020-03-15

AFLYST – Koncert: Schuberts Winterreise

2020-03-15 16:00 2020-03-15 17:15 Europe/Copenhagen AFLYST – Koncert: Schuberts Winterreise

. .k . KONCERTEN ER AFLYST IHT. MYNDIGHEDERNES SENESTE ANBEFALINGER VEDR. CORONAVIRUS KONCERT: SCHUBERTS WINTERREISE Søndag d. 15. marts i Elsted Sognegård kl. 16.00-17.15 (sluttidspunktet er vejledende) Denne eftermiddag får vi igen besøg af baryton Tore Asbjørn Hansen, som sammen med kirkens organist Gethin Davies-Jones vil fremføre Franz Schuberts store Winterreise i sognegården.   Winterreise er et hovedværk inden for lied-genren. Gennem 24 lieder følger vi fortællerens rejse igennem ulykkelig kærlighed. Værket beskriver de forskellige stadier, hvor fortælleren mindes sin elskede, bliver gradvist mere isoleret og trækker sig ind i sig selv, og endelig finder sin skæbne i form af en spillemand på en frossen sø – måske døden selv? Winterreise beskriver på smuk og medrivende vis det menneskelige sind, og er det fineste eksempel på, hvor stor musik, der kan skrives for bare sang og klaver. Teksten er skrevet af Wilhelm Müller.   OM TORE ASBJØRN HANSEN Tore Asbjørn Hansen, baryton, er uddannet fra Det Jyske Musikkonservatorium og har endvidere studeret musikvidenskab ved Aarhus Universitet samt privat hos Russell Smythe, Royal College of Music, London og Penelope MacKay, Guildhall School of Music and Drama. Tore arbejder til daglig i DR KoncertKoret, og har sunget med Den Jyske Opera, Vokalgruppen Ars Nova, Mogens Dahl Kammerkor, Copenhagen Soloists m.fl., samt været solist i en lang række værker, herunder Bachs Johannespassion og Juleoratorium, Händels Messias og Mozarts, Faurés og Duruflés requiem. Som koncertsanger har Tore primært koncentreret sig om sange af britiske og amerikanske komponister OM GETHIN DAVIES-JONES Gethin Davies-Jones, organist og pianist, stammer fra Nord-Wales, hvor han studerede orgel først hos Roger Fisher (Chester Cathedral) og senere David Sanger. Jeg er uddannet fra University of North Wales, Bangor (B.Mus.) og Royal Northern College of Music, Manchester (Postgraduate diploma in Advanced Musical Performance). I tillæg hertil er han en Associate of the Royal College of Organists, London. Siden 1989 har han arbejdet som kantor/organist i flere kirker i Norge, Danmark og England og har tidligere været organist i Århus ved Vor Frue Kirke og Fredenskirken. Han har spillet i radio og tv og har deltaget i en orgelkonkurrence i Nijmegen. Udover arbejdet som organist har han været akkompagnatør og dirigeret flere kor og orkestre. bl.a. Haderslev Byorkester, Sønderjysk Concert Band, Århus Koncertkor og Ceciliakor.

.k

KONCERTEN ER AFLYST IHT. MYNDIGHEDERNES SENESTE ANBEFALINGER VEDR. CORONAVIRUS

KONCERT: SCHUBERTS WINTERREISE

Søndag d. 15. marts i Elsted Sognegård
kl. 16.00-17.15 (sluttidspunktet er vejledende)

OM TORE ASBJØRN HANSEN
Tore Asbjørn Hansen - foto - festugekoncert

OM GETHIN DAVIES-JONES

I tillæg hertil er han en Associate of the Royal College of Organists, London.