0 All Booked All Booked All Booked 6458 Højskoleforeningen: Generalforsamling og foredrag om Beethoven https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-generalforsamling-og-foredrag-v-jens-damm&event_date=2024-03-29&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2024-03-29

Højskoleforeningen: Generalforsamling og foredrag om Beethoven

2024-03-29 19:30 2024-03-29 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Generalforsamling og foredrag om Beethoven

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN Ordinær generalforsamling og herefter foredraget “Beethoven – 250 år” v/ cand. mag. Peer Kjær Andersen Tirsdag d. 18. februar kl. 19:30 – 21:30 Efter generalforsamlingen foredraget  “Beethoven – 250 år” v. cand.mag. Peer Kjær Andersen. Beethoven er den altdominerende tyske komponist i de første årtier af 19. årh. Trods en tiltagende døvhed skabte han en række mesterværker, som har bevaret deres popularitet til i dag. Med udgangspunkt i et par af hans værker tegnes en skitse af denne store formidler af overgangen mellem wienerklassik og romantik.  Det tidligere annoncerede foredrag v. Jens Damm om Genforeningen er desværre aflyst.   Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem. Man kan melde sig ind ved henvendelse til Kirsten Helborg Drews, tlf. 23 65 84 12, e-mail: kirsten.drews@c.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN

Tirsdag d. 18. februar