0 All Booked All Booked All Booked 5718 Højskoleforeningen: Foredrag v. Kasper Bro Larsen https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-foredrag-v-kasper-bro-larsen&event_date=2024-03-29&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2024-03-29

Højskoleforeningen: Foredrag v. Kasper Bro Larsen

2024-03-29 19:30 2024-03-29 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Foredrag v. Kasper Bro Larsen

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN “Tænkepause om Jesus” ved Kasper Bro Larsen, lektor i Ny Testamente, Aarhus Universitet Tirsdag d. 10. december kl. 19.30 – 21.30 Jesus sagde ”Følg mig!” I dag har han flere følgere end nogen kendis på Twitter. Men hvem var den historiske Jesus? Bibelforskningen har været på jagt efter svaret i 2000 år. Og forslagene er mange: en politisk revolutionær, en hippiefilosof, en jødisk freelance-rabbi, en bondeprofet en healer-charlatan – eller bare Guds søn. Foredraget vil tegne en skitse af den historiske Jesus og fortælle historien om, hvordan han efter sin død blev anset for kristen. Er den historiske Jesus overhovedet relevant for kristendommen i dag? Efter foredraget Højskoleforeningens traditionelle julerier. Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem. Man kan melde sig ind ved henvendelse til Kirsten Helborg Drews, tlf. 23 65 84 12, e-mail: kirsten.drews@c.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN
“Tænkepause om Jesus” ved Kasper Bro Larsen, lektor i Ny Testamente,

Tirsdag d. 10. december
kl. 19.30 – 21.30

Efter foredraget Højskoleforeningens traditionelle julerier.

Kasper Bro Larsen