0 All Booked All Booked All Booked 5713 Højskoleforeningen: Foredrag v. Hans Kjeldsen https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-foredrag-v-hans-kjeldsen&event_date=2019-09-12&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2019-09-12

Højskoleforeningen: Foredrag v. Hans Kjeldsen

2019-09-12 19:30 2019-09-12 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Foredrag v. Hans Kjeldsen

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN “Det forunderlige univers” ved Hans Kjeldsen, professor og astronom ved Aarhus Universitet Torsdag d. 12. september kl. 19.30 – 21.30 Nysgerrighed og fascination har altid været væsentlige drivkræfter bag vor trang til at undersøge naturen i et forsøg på at forstå sammenhængene i den verden, som omgiver os. Selv i dag rummer universet et utal af spændende gåder – både løste og uløste. Foredraget vil komme ind på, hvad vi finder derude blandt stjernerne og blandt andet omtale Big Bang, solsystemet og søgning efter planeter omkring andre stjerner. I foredraget vil også indgå en diskussion af hvordan naturvidenskab undersøger verden og hvilken typer af spørgsmål og svar naturvidenskaben rummer. Foredraget vil blive illustreret med en serie af billeder fra det forunderlige univers. Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem. Man kan melde sig ind ved henvendelse til Kirsten Helborg Drews, tlf. 23 65 84 12, e-mail: kirsten.drews@c.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN

Torsdag d. 12. september