0 All Booked All Booked All Booked 5716 Højskoleforeningen: Foredrag v. Else Larsen https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-foredrag-v-else-larsen&event_date=2019-11-06&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2019-11-06

Højskoleforeningen: Foredrag v. Else Larsen

2019-11-06 19:30 2019-11-06 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Foredrag v. Else Larsen

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN “Mit liv i FN – Med hele verden som arbejdsplads” ved Else Larsen, tidl. landedirektør i FN Onsdag d. 6. november kl. 19.30 – 21.30 Else Larsen arbejdede i 34 år i både FAO (FNs Fødevare & Landbrugsorganisation) og i WFP (FNs World Food Programme) Nogle af de mange projekter, Else Larsen har arbejdet med i Afrika og Asien for WFP, har primært haft fokus på bekæmpelse af fattigdom og sult. Herunder humanitær fødevarehjælp og projekter, hvor fødevarer bruges som incitament for udvikling. Skolemad og ”Mad for Arbejde” er de mest velkendte af disse. Aftenen tager udgangspunkt i FN’s 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling: FNs globale udviklingsindsats frem til 2030. Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem. Man kan melde sig ind ved henvendelse til Kirsten Helborg Drews, tlf. 23 65 84 12, e-mail: kirsten.drews@c.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN

Onsdag d. 6. november