0 All Booked All Booked All Booked 7658 Højskoleforeningen: Foredrag https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-foredrag-2&event_date=2024-03-28&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2024-03-28

Højskoleforeningen: Foredrag

2024-03-28 19:30 2024-03-28 22:10 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Foredrag

. . HØJSKOLEFORENINGEN Kunst og myte. Nedslag i dansk kunst med fortælling i sigte V/ kunsthistoriker, mag.art. Gitte Tandrup Torsdag 16. september 2021 kl. 19.30 – 21.30 Elsted Sognegård   Kunst og myte. Nedslag i dansk kunst med fortælling i sigte. v/ kunsthistoriker, mag. art. Gitte Tandrup Nogle kunstnere arbejder med konkrete myter. Det kan være Leda med svanen, et grundtema for Arne Haugen Sørensen. Det kan være fortællingen om Orfeus og Eurydike, som Peter Brandes har arbejdet med. Andre insisterer på mytens kraft på en mere indirekte måde i deres kunst. Det gælder Asger Jorns Den tavse myte og Svend Viig Hansens Oceania. Hvad er det, der siges i kunstværkerne? Foredraget vil søge at indkredse, hvad der er på spil. Der åbnes for konflikter. Der vises veje til at hele mennesket og verden. Der er intense råb om at genindsætte humanismen. Der vil også blive vist værker af Sonja Ferlov Mancoba, Else Alfelt, Rita Kernn Larsen og flere andre. Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster kr. 100,00. pr. år at være medlem. Man kan melde sig ind ved henvendelse til Kirsten Helborg Drews, tlf. 23 65 84 12, e-mail: kirsten.drews@c.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN

Torsdag 16. september 2021