0 All Booked All Booked All Booked 4209 De Ni Læsninger – MRB https://www.elstedkirke.dk/?event=de-ni-laesninger-mrb-2&event_date=2018-12-09&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2018-12-09

De Ni Læsninger – MRB

2018-12-09 17:00 2018-12-09 18:00 Europe/Copenhagen De Ni Læsninger – MRB

. . . DE NI LÆSNINGER I ELSTED KIRKE Søndag d. 9. december 2. søndag i advent kl. 17:00 ved Marianne Rothmann Bonde De Ni Læsninger er de senere år blevet en fast og kærkommen tradition i mange danske kirker. Hvad enten musikken og sangen leveres af professionelle musikere og sangere eller af den lokale menighed, er styrken i gudstjenesten de ni bibellæsninger, som har givet gudstjenesten navn. Temaet for gudstjenesten er – sådan som det udtrykkes i valget af bibelteksterne – målet og formålet med Guds kærlighed til hele sin skabning. Gennem teksterne fortælles om syndefaldet, Guds udvælgelse og frelse sådan som den udspilles i den bibelske historie. Også i Elsted Kirke er det en tradition, som efterhånden har rødder. I år er det Lystrup/Elsted Ungdomskor som synger, og både organist Lars Nabe-Nielsen og Jørgen Ellekilde medvirker. Foruden musikken og salmerne skal vi høre 9 læsninger fra Bibelen, og disse vil blive læst af beboere i Elsted Sogn. Liturg er sognepræst Marianne Rothmann Bonde. Salmer til De Ni Læsninger: 78 Blomstre som en rosengård 84 Gør døren høj 108 Lovet være du Jesus Krist 112 Kom alle kristne Nedenfor kan du downloade programmet for De Ni Læsninger:

DE NI LÆSNINGER I ELSTED KIRKE

Søndag d. 9. december

2. søndag i advent
kl. 17:00 ved Marianne Rothmann Bonde

Liturg er sognepræst Marianne Rothmann Bonde.

Salmer til De Ni Læsninger:

78 Blomstre som en rosengård
84 Gør døren høj
108 Lovet være du Jesus Krist
112 Kom alle kristne

Nedenfor kan du downloade programmet for De Ni Læsninger:

Download “De-Ni-Læsninger-program-2018.pdf”

De-Ni-Læsninger-program-2018.pdf – Downloadet 361 gange – 654,85 KB