0 All Booked All Booked All Booked 6832 AFLYST Højskoleforeningen: Sange fra Den Blaa Sangbog https://www.elstedkirke.dk/?event=aflyst-hoejskoleforeningen-sange-fra-den-blaa-sangbog&event_date=2024-04-19&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2024-04-19

AFLYST Højskoleforeningen: Sange fra Den Blaa Sangbog

2024-04-19 19:30 2024-04-19 21:30 Europe/Copenhagen AFLYST Højskoleforeningen: Sange fra Den Blaa Sangbog

. . . Arrangementet er aflyst iht. myndighedernes anbefalinger vedr. coranavirus. HØJSKOLEFORENINGEN “Sange fra Den Blaa Sangbog” v. Lystrupkoret under ledelse af Lis Klestrup Onsdag d. 6. maj 2020 i Elsted Sognegård kl. 19.30 – 21.30   Den Blaa Sangbog, eller som den hed Dansk Sangbog, udgivet af Sprogforeningen ved M. Andreasen, Aabenraa, blev om noget et samlingspunkt og et ikon for de dansksindede i Sønderjylland i tiden frem til og også efter genforeningen. Den udkom første gang i 1867 og holdt indtil lige efter besættelsen, hvor den fandt sin afløser i Højskolesangbogen. Sangene skal også ses i perspektiv af de strømninger, der førte til delingerne af kongeriget og hertugdømmerne. Efter en kort indledning om den historiske baggrund ved Lis Klestrup planlægges arrangementet at forløbe med fællessang efter Højskolesangbogen og indslag med LystrupKoret, hvorunder en række af teksterne såvel som sangtraditionen i Sønderjylland forud og efter genforeningen vil blive kommenteret og sat i historisk perspektiv Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster kr. 100,00. pr. år at være medlem. Man kan melde sig ind ved henvendelse til Kirsten Helborg Drews, tlf. 23 65 84 12, e-mail: kirsten.drews@c.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

Arrangementet er aflyst iht. myndighedernes anbefalinger vedr. coranavirus.

HØJSKOLEFORENINGEN
“Sange fra Den Blaa Sangbog” v. Lystrupkoret under ledelse af Lis Klestrup