0 All Booked All Booked All Booked 7641 AFLYST Højskoleforeningen: Foredrag om tyskere på flugt https://www.elstedkirke.dk/?event=aflyst-hoejskoleforeningen-foredrag-0610&event_date=2020-10-06&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2020-10-06

AFLYST Højskoleforeningen: Foredrag om tyskere på flugt

2020-10-06 19:30 2020-10-06 21:30 Europe/Copenhagen AFLYST Højskoleforeningen: Foredrag om tyskere på flugt

. . . . Foredraget denne aften har i lys af coronasituationen desværre måttet aflyses og udskydes til et senere tidspunkt. Højskoleforeningens bestyrelse. HØJSKOLEFORENINGEN Foredrag om tyskere på flugt i Danmark 1945-1949 V. Museumsinspektør John V. Jensen Tirsdag d. 6. oktober 2020 kl. 19.30 – 21.30 Elsted Sognegård I besættelsens sidste måneder strømmede mere end 200.000 tyske flygtninge til Danmark, og de blev mod forventning i landet de følgende år, hvor de var interneret i flygtningelejre. Eftertidens hold- ning til historien om de tyske flygtninge har gennem de senere år været stærkt omdiskuteret. Var der, som nogen har ment det, tale om den største humanitære katastrofe i danmarkshistorien, eller løstes opgaven tilfredsstillende under de vanskelige betingelser? Museumsinspektør John V. Jensen, Varde Museum, vil fortælle den om de tyske flygtninges ophold i Danmark. Foredraget baserer sig på foredragsholderens nye bog. Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster kr. 100,00. pr. år at være medlem. Man kan melde sig ind ved henvendelse til Kirsten Helborg Drews, tlf. 23 65 84 12, e-mail: kirsten.drews@c.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

Højskoleforeningens bestyrelse.

HØJSKOLEFORENINGEN

Tirsdag d. 6. oktober 2020
kl. 19.30 – 21.30
Elsted Sognegård

opgaven tilfredsstillende under de vanskelige betingelser?