Pigedrengekor

Pigedrengekoret er for børn og unge fra 3.-7. klasse og ledes af organist Gethin Davies-Jones. Koret mødes torsdage fra kl. 15.30-16.30

I vinteren/foråret 2020 vil Elsted pigedrengekor øve sammen med Lystrup Kirkes pigedrengekor, og det vil foregå i Lystrup kirke.

Første øvegang i vinter-/forårsæsonen er torsdag d. 23. januar 2020 kl. 15.30 i Lystrup Kirke.

Om at synge i pigedrengekoret
Det er sjovt at synge sammen, og det giver et helt særligt fællesskab. Samtidigt lægges der vægt på, at vi arbejder seriøst og bliver dygtige. Der er ingen optagelsesprøve, men der forventes et højt engagement og et ønske om at lære.
Vi synger både rytmisk og klassisk, og lærer at bruge stemmen på en sund måde. Basal nodelære er en del af undervisningen, og med tiden skal vi synge flerstemmigt.

Koret synger til en del arrangementer i løbet af et år, fx fastelavn, Åben Himmel, spaghettigudstjenester, koncerter, ved julekrybben på Strøget og luciaoptog.  Det er gratis at være med i koret og modtage undervisning. Vi forventer til gengæld, at du kommer til hver eneste korprøve/koncert, og at du melder afbud i god tid, hvis du er forhindret.

Har du lyst til at synge i kor, kontakt da korleder og organist Gethin Davies-Jones:
mail: gethin@elstedkirke.dk
Tlf. 61200270