Kirkestafet – Lyden af livet

2018-08-22 19:30 2018-08-22 21:30 Europe/Copenhagen Kirkestafet – Lyden af livet

. KIRKESTAFET – “LYDEN AF LIVET” Onsdag d. 22. august kl. 19.30-21.30 ARRANGEMENTET ER DESVÆRRE ALLEREDE FULDT BOOKET! OBS! Foregår en onsdag og i Hjortshøj Sognegård Kultur, kamp og kærlighed – Et tilbageblik, et nutidsbillede og et fremtidsbud Foredrag ved tidligere kirke- og kulturminister Bertel Haarder   Under ovenstående overskrift vil MF og tidligere kirke- og kulturminister (med meget mere) Bertel Haarder fortælle om sange og salmer, der har betydet og stadig betyder noget for ham, sproget og landet. Vi skal naturligvis også synge undervejs, og der vil være en pause med lidt vådt og tørt. Af hensyn til pladsforholdene bedes man tilmelde sig på: frivillig@hjortshoejkirke.dk . Det kan ske fra d. 1. – d. 22. august. Om kirkestafetten: Kirkestafetten er et samarbejde mellem Elsted, Lystrup, Skrødstrup, Elev, Skæring, Hjortshøj og Egå sogne. I sommerens stafet kredser vi under overskriften ”Lyden af Livet” om lyd, sang og fællesskab. Vi skal synge sammen på tværs af generationer og høre nye og gamle sange og salmer. Vi skal tale om lyd som biologisk fænomen og mennesket som et musikalsk væsen, og så skal vi høre en politiker og kulturpersonligheder fortælle om deres tanker om sangskattens fornyelse og bevarelse. Vel mødt til en sommerstafet i fællessangens tegn! Tak til provstiudvalget for Aarhus Nordre Provsti, som har bevilget et beløb til gennemførelse af denne foredragsrække. Download folderen om kirkestafetten her.

Smedebakken 14, 8530 Hjortshøj, Danmark

KIRKESTAFET – “LYDEN AF LIVET”

Onsdag d. 22. august
kl. 19.30-21.30

ARRANGEMENTET ER DESVÆRRE ALLEREDE FULDT BOOKET!

OBS! Foregår en onsdag og i Hjortshøj Sognegård

Kultur, kamp og kærlighed
– Et tilbageblik, et nutidsbillede og et fremtidsbud
Foredrag ved tidligere kirke- og kulturminister Bertel Haarder

Om kirkestafetten:
Vel mødt til en sommerstafet i fællessangens tegn!

Download folderen om kirkestafetten her.