0 All Booked All Booked All Booked 3054 Højskoleforeningen: Spejlbillede https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-spejlbillede&event_date=2024-03-28&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2024-03-28

Højskoleforeningen: Spejlbillede

2024-03-28 19:30 2024-03-28 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Spejlbillede

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN DU OG DIT SPEJLBILLEDE ved professor Karl Anker Jørgensen, Aarhus Universitet Torsdag d. 19. april kl. 19:30 – 21:30 Har du nogensinde tænkt over, at når du ser dig selv i spejlet, så er det ikke dig selv, du ser, men dit spejlbillede, fordi dit spejlbillede er forskelligt fra dig selv? Din højre hånd bliver til dit spejlbilledes venstre hånd. Du eksisterer nemlig kun i én spejlbilledform!  Molekyler kan også optræde som spejlbilleder af hinanden og kan derfor også være asymmetriske. De molekyler, som vi mennesker er opbygget af, kan forekomme som spejlbilleder af hinanden, men det er kun den ene spejlbilledform af disse molekyler, der forekommer i os mennesker og alt levende. Er det mon derfor, vi også kun eksisterer i én spejlbilled-form? Foredraget vil tage en tur gennem spejlbillede-molekylers fantastiske verden og for-tælle om, hvordan alt inden i os og omkring os er påvirket af spejlbilledemolekyler. Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem, og man kan melde sig ind ved henvendelse til kassereren Peter Trier, tlf: 86 22 71 47, mail ptrier@post3.tele.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN
DU OG DIT SPEJLBILLEDE