0 All Booked All Booked All Booked 4596 Højskoleforeningen: Matador og kristendom https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-matador-og-kristendom&event_date=2019-03-07&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2019-03-07

Højskoleforeningen: Matador og kristendom

2019-03-07 19:30 2019-03-07 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Matador og kristendom

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN “Matador og kristendom – 24 fortællinger om vort liv” v. forstander, høj- og friskolelærer m.m. Ronald Risvig Torsdag d. 7. marts kl. 19:30 – 21:30 Den folkekære tv-serie Matador afspejler flere kristne værdier fra vores hverdag, end mange af os er klar over. Med udgangspunkt i sin bog ”Matador og Kristendom – 24 fortællinger om vort liv” fører Ronald Risvig os ind i nye og uddybende vinkler på vores Matador-hverdage. Nok kan vi spejle os i alle intrigerne og magtkampene side om side med sladderen i Korsbæk. Men under det hele ligger den varme og forløsende humor, der gør, at vi trods alt rummer og ser hinanden som dem vi er, – på trods af alle skel. For som Ronald Risvig siger: ”Humoren er i sit væsen beslægtet med evangeliet” Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem. Man kan melde sig ind ved henvendelse til Kirsten Helborg Drews, tlf. 23 65 84 12, e-mail: kirsten.drews@c.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN

Torsdag d. 7. marts