0 All Booked All Booked All Booked 3044 Højskoleforeningen: Jakob Knudsen https://www.elstedkirke.dk/?event=hoejskoleforeningen-jakob-knudsen&event_date=2017-11-07&reg=1 https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr 2017-11-07

Højskoleforeningen: Jakob Knudsen

2017-11-07 19:30 2017-11-07 21:30 Europe/Copenhagen Højskoleforeningen: Jakob Knudsen

. . . . . HØJSKOLEFORENINGEN SE NU STIGER SOLEN – SALMEDIGTEREN JAKOB KNUDSEN ved biskop Henrik Wigh-Poulsen, Århus Stift Tirsdag d. 7. november kl. 19:30 – 21:30 Mødet med Jakob Knudsens familie satte gang i præsten Henrik Wigh-Poulsens mangeårige studier af Knudsens forfatterskab og hele grundtvigske virkningshistorie. Jakob Knudsen (1858-1917) er mest kendt som forfatter til danskernes absolutte yndlingssalme, “Se nu stiger solen”, men dertil er han også ophavsmand til et omfattende forfatter-skab. I foredraget vil Biskop Henrik Wigh-Poulsen komme ind på Jakob Knudsens opvækst, tidlige forfatterskab og ikke mindst på de kirkelige og kulturelle strømninger, der formede ham, fordi det i sig selv er et stykke historie, vi alle har del i.   Det er foreningens formål at formidle en folkelig debat og samtale om menneskelige og samfundsmæssige spørgsmål. Det koster 100 kr. pr. år at være medlem, og man kan melde sig ind ved henvendelse til kassereren Peter Trier, tlf: 86 22 71 47, mail ptrier@post3.tele.dk. Ikke-medlemmer kan deltage i et normalt arrangement for 40 kr.

HØJSKOLEFORENINGEN
SE NU STIGER SOLEN – SALMEDIGTEREN JAKOB KNUDSEN