Lystrup-Elsted Ungdomskor

Koret er for piger fra cirka 7. klasse og op og øver hver tirsdag.

De yngste øver fra kl. 17.30-18.45, og de ældste og mest erfarne øver fra kl. 18.45-19.30.

Ungdomskoret er fælles for Lystrup og Elsted sogne. Koret synger til en lang række koncerter, gudstjenester og arrangementer i begge sogne. Vi tager typisk på en udlandsrejse om året, og deltager lejlighedsvis i korstævner og andre arrangementer udenfor sognene.

Vi lægger vægt på, at det skal være hyggeligt og rart at deltage, samtidigt med at der skal være et meget højt fagligt niveau.

Som korsanger modtager man 20 minutters sangundervisning om ugen, som ligger om tirsdagen før selve korprøven.

Man skal til optagelsesprøve, hvis man ønsker at synge med i koret. Dvs. at det er ens sanglige niveau og ikke ens alder der afgør, hvornår man kan komme med i koret.

Efterårssemesteret har budt på allehelgensgudstjeneste, de 9 læsninger og adventskoncert. Så har ungdomskoret indspillet 6 sange, deltaget i et korstævne i Aarhus Domkirke og sunget ved julekrybben i gågaden i Aarhus.

Planerne for foråret er endnu ikke helt på plads endnu, men vi arbejder blandt andet på at lave en lille turné til Skagen og Aalborg med pigerne.

Det koster ikke noget at deltage.

Hvis du ønsker at høre mere, eller gerne vil til optagelsesprøve kontakt en af korlederne

Gethin Davies-Jones, tlf. 61 20 02 70, email: gethin@elstedkirke.dk (organist i Elsted Kirke)
Lars Nabe-Nielsen, tlf.: 86 22 89 43, e-mail: lars.nabe-nielsen@mail.dk. (organist fra Lystrup Kirke)

Ge